tisdag 22 oktober 2013

Pyssel

Hejsan alla !

Nu var det länge sedan som jag var inne och skrev något på denna sidan. Det har mest varit FB som varit igång senaste tiden.....

Jag har inte sytt så mycket på länge utan har tagit en paus och istället satt igång att virka mormorsrutor som jag tror skall bli en filt. (Om jag orkar göra så många)





Det går lite i vågor vad man blir fast i......

Förr förra veckan var jag ledig och då påbörjade jag en blus som hänger på min provdocka.
Jag har inget mönster men det ska nog gå. Har klippt på måfå efter en blus jag hade.
Tyget är vitt med svarta små prickar och ganska tunt. Fint är det. Blir det bra så har jag ett tygstycke till som är med röda prickar. Tyget har legat till sig i flera år. Det var min mormor som köpte detta tyget och jag minns inte om det var just till mig hon köpte det eller om hon själv hade tänkt att sy upp något av det. Ska bli spännande att göra färdig när bara andan faller på :)


Sen håller vi på att göra om i vår hall också. Nu har strukturtapeten blivit bredspacklad och tapetserad. Vi har bara lite snickeriarbete kvar att göra så är hallen som ny igen :) Tapeten som vi spacklade över hade suttit på väggarna sedan 1987 så det var på tiden att vi tog tag i den saken.
När hallen är helt klar ska jag lägga upp en före och en efter bild.

Här kommer förresten en före bild när jag ändå är på G. Fast lite rörigt då denna är när vi började att flytta på möblerna så den gröna bokhyllan står mitt på hallgolvet...

Inga kommentarer: